EUROMEDIA

| | OWNERSHIP Co-funded by |JIEERN
I MONITOR the European Union [N

The Euromedia Research Group

SLOVAKIA

EurOMo Country Report 2025

lvan Godarsky, MEMO 98,
ivang@memo98.sk
Marek Mracka, MEMO 98,
marekm@memo98.sk

DOI: 10.25598/EurOMo/2025/SK

Published by the Euromedia Ownership Monitor (EurOMo)
Salzburg, December 2025

Report produced under the EC Grant Agreement LC-03617323 - EurOMo 2025, Directorate-General for
Communications Networks, Content and Technology Media Policy. The contents are the sole responsibility
of the author(s) and do not necessarily reflect the views of the European Commission.

This report © 2025 by Euromedia Ownership Monitor (EurOMo) is licensed under CC BY 4.0 @@



https://media-ownership.eu/
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
mailto:ivang@memo98.sk
mailto:marekm@memo98.sk

EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

Slovakia — formerly part of the Czechoslovak Socialist Republic — was a non-free country under
Soviet influence until 1989 (with Soviet troops placed in the country for 23 years since the
occupation in 1968), when the regime-change opened space for media freedom and the first
independent publications.

After the split, Slovakia and the Czech Republic were established in 1993 and major foreign players
helped shaping the market (e.g., German publishers behind Hospodarske noviny and SME), before
a gradual shift toward domestic/regional owners happened around 2008. In recent years, the
media environment has been marked by sharper polarization and several high-impact political
moves that are interpreted as both state capture (control of newly restructured public broadcaster
STVR) and direct assault on independent and critical media (pressure against the leading private
broadcaster TV Markiza and regular hostile rhetoric against mainstream media, including personal
attacks against journalists).

A law was passed in June 2024, resulting in a formal end of the public RTVS (Radio and Television
of Slovakia) being replaced by STVR (Slovak Television and Radio). The government insisted that
the changes were necessary to increase efficiency and impartiality. While essentially groundless
and lacking any factual justification, as also documented by the MEMO 98 analysis, the law aimed
to terminate the tenure of Lubo$ Machaj, the CEO who was elected in 2022 and who had a legal
mandate until 2027. The law also aimed to reshape the company's governing structure. Unlike the
previous board, which was elected by parliament, the current board consists of members who were
elected by parliament and direct appointees of the minister of culture.

The European Commission, experts and numerous critics (a public petition was supported by more
than 80,000 citizens) pointed out that the proposal contradicts the principles of the newly adopted
European Media Freedom Act (EMFA). The law not only raised concerns about increased political
influence over the public broadcaster, it also served as the legal confirmation of previous public
declarations to redefine its mandate and to weaken its independence, primarily by the
representatives of SNS (Slovak National Party). Andrej Danko, the chair of the party, has often
stated his preference for state-controlled television over a public service broadcaster. Both,
Minister Simkovi¢ova and Mr. Michalko, the Chair of the Parliamentary Media Committee, are SNS
nominees.

Despite the urgency and extremely rushed legislative process concerning the public broadcaster
(from April when the draft law was introduced until its parliamentary adoption in June 2024), the
new broadcaster’'s Council was elected only in March 2025 and the CEO, Martina Flasikova, elected
in May. She is a daughter of Fedor Flasik, co-founder of SMER and a key marketing adviser to
former authoritarian prime minister Meciar (in 1998 his government was replaced by the reformist
prime minister Mikulds Dzurinda). While previously running her father's pro-government website E-
report, after taking the STVR position, she immediately cancelled several critical programs,
including an educative radio section that has regularly debunked conspiracy theories.

Furthermore, restricted journalists' access, often combined with openly hostile attitude towards
journalists from traditional media, limited citizens’ access to full official information. Immediately
after taking office, the minister of culture caused a stir when she refused to communicate with
certain media outlets and restricted their participation in press conferences. The prime minister
and his governmental office, particularly after the assassination attempt on him in May 2024,
increased their aggressive rhetoric against independent media and critical journalists, combined
with complete avoidance of public media discussion. This approach openly signalled that the
government and its representatives would not be open to critical editorial offices.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 1
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

The private channel TV Markiza has faced adversary behaviour already prior to the September
2023 parliamentary elections. In response to a critical, fact-checking-type political discussion on
the channel Na telo (Directly), Prime Minister Robert Fico of the SMER-SSD (Direction-Slovak Social
Democracy) announced its boycott in August 2023, which has continued far beyond the campaign.

The new governing coalition (SMER-SSD, HLAS-SD established by current president Peter Pellegrini
and chaired by Matu$ Sutaj EStok, the incumbent Minister of Interior; and SNS) began criticizing
Markiza for its news coverage, which it perceived as overly critical, with accusations and labels of
"progressive bias". Markiza found itself in a difficult position. On one hand, it maintains high
ratings thanks to heated political debates; on the other hand, it has faced threats of restricted
access to government officials and potential economic repercussions. Reports emerged about
internal disagreements within the channel regarding the degree of independence and how Markiza
should cover political events. Dissatisfied with management's interference in news reporting,
journalists founded trade unions. Michal Kovacic, the host of Na telo — the country's leading
political discussion programme — left in June 2024 after being dismissed for comments he made
about censorship during a show. In the context of growing government pressure on the media, his
departure was seen as an attack on media freedom and sparked a wide-ranging debate on the
state of journalism in Slovakia, highlighting the growing concern that even commercial television
stations could be influenced by political or economic interests.

Also in Slovakia, the universal importance of social media is a key factor in information
consumption habits. Meta platforms, Telegram, YouTube, and TikTok have become very popular,
for segments of population the main source of both information and misinformation. Parties,
politicians and an increasing number of influencers use these platforms for a direct, verification-
free reach, bypassing traditional media. As a side effect, it discernibly weakens the controlling,
gate-keeping function of journalism.

At the same time, disinformation ecosystems, including so-called alternative portals, have further
expanded and strengthened their position among a section of the public that distrusts traditional
media. Many dubious outlets and accounts have been legitimized by the ruling coalition
representatives, including by participation in a discussion with criminally charged individual. These
portals often spread pro-Russian narratives and conspiracy theories, contributing to further
fragmentation of the information environment.

Nevertheless, mainstream daily newspapers such as Aktuality, SME and Dennik N also act as
media watchdogs, providing critical analysis of the government's performance in domestic and
foreign policy matters, including Slovakia's stance on the Russian invasion of Ukraine. Critical
online mainstream media and new quality journalism projects such as 360-tka (established in fall
2024 by Michal Kovacic¢ and some of his former television colleagues) play a key role in
maintaining independent journalism, investigative reporting and plurality of opinion, especially at a
time when traditional television stations are facing political and economic pressure.

Online platforms are not directly dependent on large investors or political structures, which allows
them to cover topics that might be suppressed in the mainstream media. They often operate
based on crowdfunding campaigns, donations, or subscriptions, which allows them to remain
independent of state advertising or large commercial clients. The annual Journalist Award
(Novinarska cena, with 21 editions by 2025), organized by the Open Society and supported by a
plethora of partners from commercial and civil society sphere, recognizes exceptional journalistic
materials, thus highlighting their essential role as guardians of democracy.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 2
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

Outlets and Owners

For decades, television has held a dominant position in the Slovak media market, both in terms of
its share of the advertising market and as a popular source of news and entertainment. However,
in recent years, the environment has changed, with online media and social networks emerging as
dominant forces. The evolving preferences of the Slovak audience, as reflected in the media
landscape, force television, radio and print media to adapt to changing consumption patterns in
the digital age.

The key media in Slovakia include the following entities:

Slovenska televizia a rozhlas (STVR) is Slovakia’s public service broadcaster. Originally established
as RTVS (Rozhlas a televizia Slovenska) in 2011 through the merger of Slovak Television (STV) and
Slovak Radio (SRo), it operates three TV channels and nine radio stations. In 2024, parliament
passed a law that transformed RTVS into STVR, effective from 1 July 2024. This reform was
criticised by domestic and international organisations and restructured the governing structures,
resulting in a politically affiliated and biased board. Four of the nine board members are directly
appointed by the Minister of Culture and elect the broadcaster’s CEO, replacing the previous
system in which the CEO was elected by parliament. Although experts (including MEMO 98) have
advocated genuine structural change, aiming for a diversified Council based on expertise, the final
outcome openly prioritises direct political interference and control.

Founded in 1996, TV Markiza is Slovakia’s leading TV network and is currently part of the wider
Markiza Group, which includes Markiza, Doma, Dajto and the streaming platform VOYO. Since
2002, the channel has been part of Central European Media Enterprises (CME), which, as of 2020,
has been owned by the Czech investment holding company PPF Group. While primarily an
entertainment broadcaster, Markiza maintains a strong news and current-affairs presence and
historically shaped the political environment — most notably offering a counterweight to state
media ahead of the 1998 parliamentary elections. Since 2023, however, the channel has faced
increased political pressure, including verbal attacks and boycotts of the leading political
programme by representatives of ruling coalition led by prime minister Fico. These pressures and
the lack of the channel’s resistance resulted in the departure of several prominent journalists,
raising concerns about the sustainability of independent commercial television and critical
journalism.

TV JOJ, part of the JOJ Media House, is the second most watched television channel in Slovakia,
after TV Markiza. It began broadcasting in 2002. The channel's programming is aimed at families,
combining entertainment formats, series and shorter news segments. This is different from the
main public broadcaster's programming. JOJ Media House and the broader JOJ Group (JOJ, JOJ
Plus, Jojko, JOJ 24, JOJ Sport, JOJ Svet, JOJ Cinema, WAU) were historically linked to the J&T
financial group, founded by Slovak businessmen Patrik Tka¢ and Ivan Jakabovi¢, whose
investment activities extended into media. The current ownership with TV JOJ L.P. is ultimately
shared between two Cyprus-based companies — Hernado Limited controlled by Richard Flimel and
Agunaki Enterprises Limited, controlled by the J&T Private Equity Group.

TA3 is a private 24/7 news channel launched in 2001, with its first extraordinary broadcast
covering the September 11th attacks. TA3 was controlled by Slovak businessman Ivan Kmotrik via
Grafobal from 2006, until it was sold to Czech entrepreneur Michal Voracek through Blueberg
Media in 2022. Since the change in ownership, TA3 has broadened its programming mix by adding
more service-oriented and magazine-style content, while maintaining core political debate formats

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 3
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

such as the weekly programme V politike, which continues to attract strong viewing figures. TA3's
ownership chain is relatively transparent compared to that of several other Slovak broadcasters.

In radio broadcasting, the news segment is dominated by public radio stations, above all Radio
Slovensko (part of the public broadcaster STVR). However, the popular private Rddio Expres also
plays a significant role, broadcasting regular news bulletins and the influential daily political
discussion Brano Zavodsky Nazivo.

National daily newspapers in Slovakia have a diverse readership and ownership structure. The
tabloid newspaper Novy Cas, formerly owned by Anton Siekel’s FPD Media, was acquired in 2023
by News and Media Holding a.s., which is part of the Penta Investments structure. Novy Cas
remains the newspaper with the highest readership. Among the most popular dailies is also the
tabloid Plus 7 Den, also published by NMH (its online version pluska.sk is the most read tabloid,
fourth in total). Penta's media group also owns Plus 7 Dni and Trend, an economic weekly, as well
as numerous print and online lifestyle outlets covering fashion, women's interests, hobbies, living,
gardening, cars and travel.

Pravda, also one of the popular daily newspapers, formerly the official daily of the Communist
Party, has transformed into a liberal left-leaning daily that focuses on current events and politics. It
is published by OUR Media SR a.s., which is controlled by Czech businessman Michal Voracek
through Blueberg Media.

Another popular daily, SME, was founded in 1993 by journalists who left Smena in response to
political pressure under prime minister Meciar. It is published by Petit Press, whose majority
shareholder remains Prva slovenska investicna spoloc¢nost. In 2014, Penta’s vehicle Namav agreed
to acquire the 50 per cent stake in Petit Press. The announcement triggered a major editorial crisis
at SME: senior editors and reporters warned of a conflict of interest given Penta’s wide non-media
business holdings, and a large group resigned. Later in 2014, they launched Dennik N with a
journalist-ownership model: the publisher N Press, s.r.o. is 100 percent owned by Dennik N, a.s.,
whose 80+ shareholders are currently predominantly Dennik N journalists and staff, alongside
minority investors including ESET co-founders. In April 2021, Penta fully exited Petit Press: the
Media Development Investment Fund (MDIF) bought 34 percent from Namav, while Petit Press
managers and a former co-owner acquired the remaining ~5.5 per cent. Since then, SME has
operated without Penta in its ownership, with PSIS continuing as the majority shareholder.

Hospodarske noviny, an economy-focused daily, is published by MAFRA Slovakia, which has been
owned by Kaprain Group (Karel Prazak) since February 2024; until 2023 it formed part of Agrofert’s
media assets associated with Andrej Babis.

In the online segment, Aktuality.sk, the most popular online outlet was founded in 2005 by
entrepreneur Milan Dubec as a news portal, originally linked to the chat-type Pokec.sk service. The
portal has become a symbol of independent journalism, especially after the murder of investigative
journalist Jan Kuciak in 2018, who worked for Aktuality.sk. Since 2010, the outlet has been part of
the Ringier Axel Springer media group, now directly under Ringier Slovakia Media, with the Swiss
company Ringier as the ultimate owner. In the online segment, SME.sk, the website of the daily
SME (Petit Press), also enjoys consistently high readership.

In addition to traditional print and broadcasting, Slovakia has seen a sharp rise in digital-native
outlets and social channels. Brands such as Refresher, Startitup, and Interez operate as registered
media businesses with publicly identifiable owners and editorial teams, and they reach younger
audiences at scale.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 4
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

By contrast, several YouTube political channels (e.g., Informdcie Pravdy, Politika Dnes) provide
significant reach but lack clear, consistently published ownership disclosures, which complicates
transparency assessments. Investigative reporting has shown that some Slovak political YouTube
channels buy ads through private companies rather than naming a publisher. For example, Politika
Dnes ran paid promotion with the advertiser listed as T-Comunity, a firm owned by Tomas Dobos,
who told Dennik N that he handles the business side, while content is created by Vladimir Bartalos.
The channel itself does not provide a clear imprint/ownership disclosure on YouTube.

Main ownership patterns

Since the fall of the socialist regime in 1989, ownership in Slovakia’s media has shifted repeatedly.
Foreign media groups dominated the 1990s and 2000s, but recent years brought a tilt toward
domestic and regional investors whose core businesses lie outside media, alongside rising
consolidation. In 2025, the Slovak media market is dominated by several major ownership
constellations. PPF Group controls TV Markiza through CME, acquired in 2020, and remains the
key player in the television advertising market. Penta Investments owns News and Media Holding,
the largest print and online publishing group, through a layered structure anchored in Cyprus. JOJ
Media House is historically linked to the J&T financial group, that, alongside Richard Flimel,
exercises its ownership via a Cyprus-based company controlled by the J&T Private Equity Group.

New Czech investors have also expanded their presence: in 2022, Michal Voracek’s Blueberg
Media acquired the news channel TA3, and in June 2025 has acquired the publishing house Our
Media SR, which publishes the daily newspaper Pravda.

This ownership landscape shows a clear dual structure. On one hand, a few diversified domestic
groups — PPF/CME, Penta/NMH, and the JOJ cluster — combine strong media positions with
extensive non-media interests, creating structural risks of instrumentalisation and conflicts of
interest. On the other hand, foreign media houses and digital-native actors tend to have more
transparent ownership structures but a smaller aggregate market footprint.

Who Owns What?
e PPF Group/CME (TV Markiza).

Since October 2020, PPF Group has been fully controlling CME, which operates TV Markiza in
Slovakia. Markiza remains a ratings leader and a major player in the TV advertising market.
Strategic oversight is managed by CME/PPF, while day-to-day operations and editorial
management are based in Slovakia.

e Penta Investments/News and Media Holding (NMH).

NMH, the publisher of Novy Cas, Plus 1 Den, Plus 7 Dni, Trend, Zivot and Pluska.sk, among others,
is owned via Media SK Holdings Limited (Cyprus), with Penta Investments Cyprus Limited at the
top of the ownership chain. In 2023, NMH acquired FPD Media a.s., thereby bringing Novy Cas
under Penta’s media umbrella. Slovak transparency records identify Penta partners Marek Dospiva
and Jaroslav Has¢ak among the ultimate beneficiaries.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 5
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

e JOJ Group/JOJ Media House.

JOJ Media House, a.s. (and its associated media assets linked to the TV JOJ ecosystem) reports
that its majority owner is TV JOJ L.P., which is ultimately co-owned by two Cyprus-based entities:
Hernado Limited, whose ultimate owner is Richard Flimel, and Agunaki Enterprises Limited, which
is controlled by the J&T Private Equity Group.

e Czech investors expanding.

In 2022, Grafobal (owned by Ivan Kmotrik) sold TA3 to Michal Voracéek's Blueberg Media. Voracek
is also the owner of Our Media, the publisher of the daily newspaper Pravda. He has a significant
presence in TV and print, but it is far smaller than those of PPF and Penta.

e Other foreign media groups with lighter — but important — footprints.

Ringier owns Aktuality.sk via Ringier Slovakia Media and remains a major digital player. Bauer
Media Audio owns Radio Expres, Radio Jemné and Radio Europa 2 in Slovakia, having completed
acquisitions in 2021. Compared with domestic conglomerates, these groups' ownership
disclosures tend to be clearer due to their corporate structure and reporting practices.

Type of Information Missing and Main risks for transparency

The availability of data on Slovak companies is relatively good thanks to online registers such as
the Obchodny register (Business Register) and the Register partnerov verejného sektora (RPVS),
which provide free access to ownership information. Historical records with changes in ownership
are also publicly accessible.

However, several critical information gaps persist in 2025:

e Foreign ownership layers: When companies are owned by foreign entities — particularly in
jurisdictions such as Cyprus — transparency is reduced. The intermediate companies often do
not publish detailed financial statements or shareholder lists.

e Exact shareholding ratios: While Slovak registers identify ultimate beneficial owners, they do
not always specify exact share percentages at each level of the chain.

e Financial data: Even though turnover (trzby) is available for most Slovak entities via Finstat or
the Financial Statements Register, financial data for foreign intermediaries (especially in
Cyprus) is often missing. This makes it difficult to assess the economic weight of individual
ownership layers.

e Digital-native outlets and YouTube channels: For newer media actors (e.g., Informacie Pravdy,
Politika Dnes), ownership information is often absent or incomplete. Some channels appear to
be run by individuals without formal registration, while others are linked to companies that
provide minimal public data

e Editorial control mechanisms: Information about editorial statutes, safeguards against owner
interference, or internal governance structures is generally not published by private media. This
information gap makes it difficult to assess risks to editorial independence.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 6
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

Distribution

Linear distribution remains a dominant part of the Slovak media ecosystem, especially in
television, but its relative weight continues to decrease as online- and on-demand platforms gain
popularity. Television still enjoys widespread reach across all age groups, but younger audiences
are increasingly shifting to digital platforms, both for entertainment and for news consumption.

Television in Slovakia relies on a relatively diverse infrastructure. The most common distribution
methods are satellite (DVB-S), IPTV and cable (DVB-C), with terrestrial (DVB-T/DVB-T2) being used
less frequently. Since 2024, there has been a gradual shift towards hybrid models, with several
major broadcasters beginning to integrate linear broadcasting with on-demand services in
response to changing audience habits. TV Markiza, JOJ and TA3 have all developed or expanded
their online platforms and mobile applications, offering catch-up and live streaming services.

Radio remains the most stable segment, with FM still dominant. DAB+ digital radio reaches around
70 per cent of the population, largely via regional and trial multiplexes. There is little enthusiasm
among commercial broadcasters for investing in rapid expansion and no firm nationwide digital
switchover date has been set. Print media is distributed nationwide by multiple providers, and
there are no reported cases of discriminatory practices in print distribution.

Role of Linear vs. Non-Linear Distribution

Linear distribution continues to play a crucial role in reaching mass audiences and shaping the
public agenda. Major TV networks are still among the most influential media in terms of public
opinion, especially outside of urban centres. However, non-linear distribution has grown rapidly in
recent years.

A notable development in recent years is the increasing reliance of traditional broadcasters on
social media platforms to distribute their content. TV Markiza and JOJ use Facebook and YouTube
to reach younger audiences; TA3 streams parts of its news programming online. These strategies
are partly driven by declining linear advertising revenues and the need to remain relevant in a
digital environment.

According to the 2025 Reuters Institute Digital News Report (Slovakia), 68 percent of the
population use online sources for news, while 56 percent use television. Social media is used as a
news source by 47 percent of people, while print is used by 9 percent. Therefore, the gap between
online and TV in 2025 is 12 percentage points in favour of online.

By 2025, the relative importance of YouTube has grown further. These include both professional
digital media brands and less transparent channels, whose ownership and funding structures
remain unclear.

Relevant Non-Linear Distributors

Key non-linear distributors in Slovakia are as follows:

e Facebook (Meta) — 43% use it for news in Slovakia (67% use it for any purpose). It remains the
leading distribution and engagement platform for publishers.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 7
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

e YouTube - 21% for news (56% for general use). Important for broadcaster’s live/clip
distribution and for newer actors.

e Instagram — 14% for news (34% for general use). Strong among younger audiences and
lifestyle brands (e.g., Refresher, Startitup).

e Facebook Messenger — 12% for news (47% for general use).
e WhatsApp - 9% for news (39% for general use).

e TikTok — 7% for news (15% for general use) and growing with younger users.

Under the EU Digital Services Act, Meta (Facebook/Instagram), Google (Search/YouTube) and
TikTok are designated as VLOPs/VLOSEs and publish transparency reports at EU level. However,
they do not provide transparency regarding media ownership or editorial control over hosted
content.

Legal Framework

Slovakia's legal framework for media transparency has improved in the past decade, mainly
through the introduction of beneficial ownership disclosure obligations and the reform of media
services legislation. According to the provisions set forth in the Media Services Act, a single
beneficial owner is prohibited from exercising control over an aggregate share of more than 60% of
the advertising market in Slovakia. However, several structural shortcomings persist.

Although the legal framework requires companies registered in Slovakia to be transparent about
their ownership, it does not provide mechanisms to ensure full transparency when foreign
intermediaries are involved. Nor does it address the opacity of digital-only actors that are not
registered as media entities.

In 2024, the Slovak Parliament controversially adopted a law that transformed RTVS into STVR
(Slovenska televizia a rozhlas). This weakened the independence of public service media
governance, as it gave the government greater powers to appoint the director general and
members of the new supervisory council. This prompted concerns from both the European
Commission and the EBU, who warned that the law could compromise editorial independence.

Key laws include:

e Law on Slovak Television and Radio
Z&akon €. 167/2024 Z.z. o Slovenskej televizii a rozhlasePublications Act

e Publications Act
Zakon €. 265/2022 Z.z. o vydavateloch publikacii a o registri v oblasti médii a audiovizie
(Zakon o publikaciach)

e Media Services Act
Zakon €. 264/2022 Z.z. o medialnych sluzbach

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 8
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

e Electronic Communications Act
Zakon €. 452/2021 Z.z. o elektronickych komunikaciach

o Competition Protection Act
Zakon €. 187/2021 Z.z. o ochrane hospodarskej sutaze

e Act on the Register of Public Sector Partners
Zakon €. 315/2016 Z.z. o registri partnerov verejného sektora

e Government Regulation concerning details on the publication of contracts in the Central
Register of Contracts and information particularities concerning the contract conclusion
Nariadenie vlady ¢. 498/2011 Z.z, ktorym sa ustanovuju podrobnosti o zverejfiovani zmluv v
Centralnom registri zmldv a nalezitosti informacie o uzatvoreni zmluvy

e Law on the Commercial Register
Zakon €. 530/2003 Z.z o obchodnom registri a 0 zmene a doplneni niektorych zakonov

e Advertising Law
Zakon €. 147/2001 Z.z. o reklame

e Freedom of Information Act
Zdakon €. 211/2000 Z.z. o slobodnom pristupe k informaciam

Main Risks to Transparency

The interplay of concentrated cross-sector ownership, foreign intermediary companies, non-
transparent digital actors, and politicisation of public service media creates a multi-layered risk
environment for media transparency in Slovakia.

e Concentration & cross-sector ownership (risk of instrumentalization)

A handful of financially powerful groups (e.g., PPF/CME, Penta/NMH, the JOJ cluster) control key
parts of TV, print and online markets, while their core businesses lie outside media. This creates
incentives to leverage outlets for political or economic influence. As Penta co-owner Marek
Dospiva put it in 2015: ,Vlastnit média nam dava istotu, Ze bude horsie pre kazdého, kto na nas
bude Utocit iraciondlne.” The dynamic remains relevant in 2025, with Penta still being a major
player in print/online.

e Opacity of foreign ownership layers (Cyprus and other jurisdictions)

While Slovak registers (e.g., RPVS) disclose ultimate beneficial owners, intermediate holdings —
often in Cyprus — rarely publish detailed shareholder lists or granular financials. This limits end-to-
end mapping of control and makes public verification of ownership chains more difficult.

e Politicisation of public service media (STVR)

The 2024-2025 transformation of RTVS — STVR weakened safeguards against political
interference. Appointment procedures for the new Council and Director General are less insulated
from politics, a shift criticised by European and domestic media-freedom bodies. This reduces a
key counterweight to private-sector concentration.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 9
Godarsky, Mracka, 2025



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

e Digital transparency gap (platform-driven news ecosystem)

Non-linear distribution — especially Facebook/YouTube and fast-growing TikTok/Instagram — now
shapes reach and agenda, but many influential digital-only outlets and YouTube channels fall
outside traditional media disclosure rules. Ownership, funding sources and editorial structures are
often opaque, creating space for coordinated influence or disinformation.

e Fragmented regulation of state advertising

There is no centralised, public register tracking how state bodies allocate advertising.
Decentralised, opaque spending enables selective placement and potential political favouritism,
distorting market incentives and editorial independence.

e Lack of public ownership registry

The Media Services Council, the media regulator, monitors media outlets as part of the licensing
process. However, the Council is not required to maintain a national media ownership database.
While annual reports of the Media Services Council provide some level of transparency, there is no
public registry in place.

Slovakia — EurOMo Country Report 2025
Godarsky, Mracka, 2025

10



EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

References

Aktuality. (2024, August 2). Martina Simkovi¢ova vymenovala novych élenov Rady STVR. Aj
vlastného tajomnika Lukasa Machalu. Retrieved from
https://www.aktuality.sk/clanok/00BA8ay/martina-simkovicova-vymenovala-novych-clenov-rady-
stvr-aj-vlastneho-tajomnika-lukasa-machalu/

Aktuality. (2024, January 2). Séf Rady RTVS dostal novu funkciu vo firme, kde kral'oval Brhel.
Odmieta povedat, aky ma s oligarchom vztah. Retrieved from
https://www.aktuality.sk/clanok/tD7NXDu/sef-rady-rtvs-dostal-novu-funkciu-vo-firme-kde-kraloval-
brhel-odmieta-povedat-aky-ma-s-oligarchom-vztah/

Associated Press. (2024, April 24). Slovakia passes law to overhaul public broadcaster. Retrieved
from https://apnews.com/article/slovakia-public-broadcaster-fico-
87c067ca93437f4cfb4ebf30fa9fe10b

Broadband TV News. (2022, January 27). Czech entrepreneur acquires Slovak news channel TA3.
Retrieved from https://www.broadbandtvnews.com/2022/01/27/czech-entrepreneur-acquires-
slovak-news-channel-ta3/

Centre for Media Pluralism and Media Freedom. (2022). Monitoring media pluralism in the digital
era: Slovakia country report 2022. European University Institute. Retrieved from
https://cadmus.eui.eu/bitstream/handle/1814/74704/MPM2022-Slovakia-EN.pdf

Centre for Media Pluralism and Media Freedom. (2022). What is state advertising and why is it a
problem for media freedom? European University Institute. Retrieved from
https://cmpf.eui.eu/what-is-state-advertising-and-why-is-it-a-problem-for-media-freedom/

Bauer Media Audio. (2021, September 30). Bauer Media Audio to acquire radio businesses in
Slovakia. Retrieved from https://www.bauermedia.com/news/bauer-media-audio-acquires-radio-
businesses-in-slovakia

CME. (2020, October 13). PPF Group completes acquisition of CME. Retrieved from
https://www.cme.net/news/ppf-group-completes-acquisition-of-cme

Dennik N. (2025, March 28). Rada plna politickych nominantov rozhodne o budicnosti
verejnopravnej STVR. Hlas vylucuje, ze ju povedie Machala. Retrieved from
https://dennikn.sk/4548855/rada-plna-politickych-nominantov-rozhodne-o-buducnosti-
verejnopravnej-stvr-hlas-vylucuje-ze-ju-povedie-machala/

Dennik N. (2023, November 23). Fico zacina vojnu proti médiam Gtokom na Markizu, naznacuje
skrtanie Statnej reklamy. InSpirovat sa méze v Pol'sku. Retrieved from
https://dennikn.sk/3676375/fico-zacina-vojnu-proti-mediam-utokom-na-markizu-naznacuje-
skrtanie-statnej-reklamy-inspirovat-sa-moze-v-polsku/

Dennik N. (2023, August 11). To, ¢o zdiel'am, oslovuje najma idiotov. Tvorcovia vravia, ako zarabaju
na politickych videach na YouTube. Retrieved from https://dennikn.sk/3517646/to-co-zdielam-
oslovuje-najma-idiotov-tvorcovia-vravia-ako-zarabaju-na-politickych-videach-na-youtube

European Broadcasting Union. (2024). EBU raises concerns over Slovakia’s public broadcaster
reform. Retrieved from https://www.ebu.ch

European Commission. (n.d.). Digital Services Act: Very Large Online Platforms/Search Engines
(VLOPs/VLOSEs). Retrieved from https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/dsa-vlops

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 11
Godarsky, Mracka, 2025


https://www.aktuality.sk/clanok/o0BA8ay/martina-simkovicova-vymenovala-novych-clenov-rady-stvr-aj-vlastneho-tajomnika-lukasa-machalu/
https://www.aktuality.sk/clanok/o0BA8ay/martina-simkovicova-vymenovala-novych-clenov-rady-stvr-aj-vlastneho-tajomnika-lukasa-machalu/
https://www.aktuality.sk/clanok/tD7NXDu/sef-rady-rtvs-dostal-novu-funkciu-vo-firme-kde-kraloval-brhel-odmieta-povedat-aky-ma-s-oligarchom-vztah/
https://www.aktuality.sk/clanok/tD7NXDu/sef-rady-rtvs-dostal-novu-funkciu-vo-firme-kde-kraloval-brhel-odmieta-povedat-aky-ma-s-oligarchom-vztah/
https://apnews.com/article/slovakia-public-broadcaster-fico-87c067ca93437f4cfb4ebf30fa9fe10b
https://apnews.com/article/slovakia-public-broadcaster-fico-87c067ca93437f4cfb4ebf30fa9fe10b
https://www.broadbandtvnews.com/2022/01/27/czech-entrepreneur-acquires-slovak-news-channel-ta3/
https://www.broadbandtvnews.com/2022/01/27/czech-entrepreneur-acquires-slovak-news-channel-ta3/
https://cadmus.eui.eu/bitstream/handle/1814/74704/MPM2022-Slovakia-EN.pdf
https://cmpf.eui.eu/what-is-state-advertising-and-why-is-it-a-problem-for-media-freedom/
https://www.bauermedia.com/news/bauer-media-audio-acquires-radio-businesses-in-slovakia
https://www.bauermedia.com/news/bauer-media-audio-acquires-radio-businesses-in-slovakia
https://www.cme.net/news/ppf-group-completes-acquisition-of-cme
https://dennikn.sk/4548855/rada-plna-politickych-nominantov-rozhodne-o-buducnosti-verejnopravnej-stvr-hlas-vylucuje-ze-ju-povedie-machala/
https://dennikn.sk/4548855/rada-plna-politickych-nominantov-rozhodne-o-buducnosti-verejnopravnej-stvr-hlas-vylucuje-ze-ju-povedie-machala/
https://dennikn.sk/3676375/fico-zacina-vojnu-proti-mediam-utokom-na-markizu-naznacuje-skrtanie-statnej-reklamy-inspirovat-sa-moze-v-polsku/
https://dennikn.sk/3676375/fico-zacina-vojnu-proti-mediam-utokom-na-markizu-naznacuje-skrtanie-statnej-reklamy-inspirovat-sa-moze-v-polsku/
https://dennikn.sk/3517646/to-co-zdielam-oslovuje-najma-idiotov-tvorcovia-vravia-ako-zarabaju-na-politickych-videach-na-youtube
https://dennikn.sk/3517646/to-co-zdielam-oslovuje-najma-idiotov-tvorcovia-vravia-ako-zarabaju-na-politickych-videach-na-youtube
https://www.ebu.ch/
https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/dsa-vlops

EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

European Commission. (2025, July 8). 2025 Rule of Law Report - Country Chapter on the rule of
law situation in Slovakia. Retrieved from
https://commission.europa.eu/document/download/44d5d5ba-27d1-4797-b412-
83ad2cc4cb57_en?filename=29_1_63964_coun_chap_slovakia_en.pdf

Hospodarske noviny. (2015, April). Chceme medialni stit. Retrieved from
https://archiv.ihned.cz/c1-63893810-chceme-medialni-stit

International Press Institute. (2025, June 26). Media capture deepens as government tightens grip
on public and private media. Retrieved from https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-
government-tightens-grip-on-public-and-private-
media/#:~:text=IP1%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C
%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Marki
za

International Press Institute and Media Freedom Rapid Response. (2025, February 20). Slovakia:
New report highlights growing media freedom crisis. Retrieved from https://ipi.media/slovakia-
new-report-highlights-growing-media-freedom-crisis/

International Press Institute. (2023, May). Media capture in Slovakia. Retrieved from
https://ipi.media/wp-content/uploads/2023/05/media-capture-in-slovakia-final.pdf

0 médiach (2024, August 5). Cistky v STVR: Konéi riaditelka spravodajstva, $éf :24-ky aj $éfka
predaja reklamy. Retrieved from https://www.omediach.com/tv/26945-cistky-v-stvr-konci-
riaditelka-spravodajstva-sef-24-ky-aj-sefka-predaja-reklamy

Media Ownership Monitor Slovakia. (n.d.). Country profile. Retrieved from https://media-
ownership.eu/

MEMO 98. (2025, July 4). [Media Blog #1] STVR uchvatena statom. Markiza majitelmi. St nase
média slobodné? Retrieved from https://www.memo98.sk/sk/clanok/media-blog-1-stvr-
uchvatena-statom-markiza-majitelmi-su-nase-media-slobodne

MEMO 98. (2025, February 5). Politické diskusie za 15 mesiacov — koali¢nejsia STVR, bojkot hnutia
Slovensko. Retrieved from https://www.memo98.sk/sk/clanok/politicke-diskusie-za-15-mesiacov-
koalicnejsia-stvr-ignoracia-hnutia-igora-matovica

Media & Journalism Research Center, International Press Institute. (2025, November). Media
Capture Monitoring Report: Slovakia. Measuring EMFA compliance. Retrieved from
https://ipi.media/wp-content/uploads/2025/11/SLOVAKIA-Media-Capture-Monitoring-Report-

Overview.pdf
Nadacia otvorenej spolo¢nosti — Open Society Foundation. (2025, May 21). Bez faktov to nema

cenu. Retrevied from https://www.novinarskacena.sk/novinarska-cena-2024-volebny-rok-preveril-
demokraciu-aj-zurnalistiku-vitazi-ukazali-preco-na-mediach-zalezi

Penta Investments. (2023). Annual report 2023 (Media Slovakia — FPD Media a.s.). Retrieved from
https://www.pentainvestments.com/wp-content/uploads/2024/11/0-nas-20.pdf

Protimonopolny trad SR. (2024, November 24). PMU pri preSetrovani kiipy Nového Casu narazil na
nedostatok kompetencii. Retrieved from https://www.antimon.gov.sk/pmu-pri-presetrovani-kupy-
noveho-casu-narazil-na-nedostatok-kompetencii/?csrt=1182003169244254399

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 12
Godarsky, Mracka, 2025


https://commission.europa.eu/document/download/44d5d5ba-27d1-4797-b412-83ad2cc4cb57_en?filename=29_1_63964_coun_chap_slovakia_en.pdf
https://commission.europa.eu/document/download/44d5d5ba-27d1-4797-b412-83ad2cc4cb57_en?filename=29_1_63964_coun_chap_slovakia_en.pdf
https://archiv.ihned.cz/c1-63893810-chceme-medialni-stit
https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-government-tightens-grip-on-public-and-private-media/#:~:text=IPI%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Markiza
https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-government-tightens-grip-on-public-and-private-media/#:~:text=IPI%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Markiza
https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-government-tightens-grip-on-public-and-private-media/#:~:text=IPI%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Markiza
https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-government-tightens-grip-on-public-and-private-media/#:~:text=IPI%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Markiza
https://ipi.media/slovakia-media-capture-deepens-as-government-tightens-grip-on-public-and-private-media/#:~:text=IPI%20warns%20that%20Fla%C5%A1%C3%ADkov%C3%A1's%20appointment%2C%20which%20lacked,country's%20most%20important%20news%20providers%2C%20TV%20Markiza
https://ipi.media/slovakia-new-report-highlights-growing-media-freedom-crisis/
https://ipi.media/slovakia-new-report-highlights-growing-media-freedom-crisis/
https://ipi.media/wp-content/uploads/2023/05/media-capture-in-slovakia-final.pdf
https://www.omediach.com/tv/26945-cistky-v-stvr-konci-riaditelka-spravodajstva-sef-24-ky-aj-sefka-predaja-reklamy
https://www.omediach.com/tv/26945-cistky-v-stvr-konci-riaditelka-spravodajstva-sef-24-ky-aj-sefka-predaja-reklamy
https://media-ownership.eu/
https://media-ownership.eu/
https://www.memo98.sk/sk/clanok/media-blog-1-stvr-uchvatena-statom-markiza-majitelmi-su-nase-media-slobodne
https://www.memo98.sk/sk/clanok/media-blog-1-stvr-uchvatena-statom-markiza-majitelmi-su-nase-media-slobodne
https://www.memo98.sk/sk/clanok/politicke-diskusie-za-15-mesiacov-koalicnejsia-stvr-ignoracia-hnutia-igora-matovica
https://www.memo98.sk/sk/clanok/politicke-diskusie-za-15-mesiacov-koalicnejsia-stvr-ignoracia-hnutia-igora-matovica
https://ipi.media/wp-content/uploads/2025/11/SLOVAKIA-Media-Capture-Monitoring-Report-Overview.pdf
https://ipi.media/wp-content/uploads/2025/11/SLOVAKIA-Media-Capture-Monitoring-Report-Overview.pdf
https://www.novinarskacena.sk/novinarska-cena-2024-volebny-rok-preveril-demokraciu-aj-zurnalistiku-vitazi-ukazali-preco-na-mediach-zalezi
https://www.novinarskacena.sk/novinarska-cena-2024-volebny-rok-preveril-demokraciu-aj-zurnalistiku-vitazi-ukazali-preco-na-mediach-zalezi
https://www.pentainvestments.com/wp-content/uploads/2024/11/o-nas-20.pdf
https://www.antimon.gov.sk/pmu-pri-presetrovani-kupy-noveho-casu-narazil-na-nedostatok-kompetencii/?csrt=1182003169244254399
https://www.antimon.gov.sk/pmu-pri-presetrovani-kupy-noveho-casu-narazil-na-nedostatok-kompetencii/?csrt=1182003169244254399

EUROMEDIA

| || OWNERSHIP Co-funded by [JEEEN
I MONITOR the European Union RN

The Euromedia Research Group

Rada pre medidlne sluzby (2025, March 12). Vyro¢na sprava 2024. Retrieved from
https://rpms.sk/sites/default/files/2025-05/VS_2024.pdf

Rada pre mediélne sluzby (2024, March 20). Vyro¢na sprava 2023. Retrieved from
https://rpms.sk/sites/default/files/2025-03/Vyrocna_sprava_za_rok_2023.pdf

Radio Prague International. (2022, January 26). Czech media entrepreneur Michal Voracek buys
Slovak TV station TA3. Retrieved from https://english.radio.cz/czech-media-entrepreneur-michal-
voracek-buys-slovak-tv-station-ta3-8740291

Reuters. (2024, June 20). Slovak parliament approves government’s contested public broadcaster
revamp. Retrieved from https://www.reuters.com/world/europe/slovak-parliament-approves-
governments-contested-public-broadcaster-revamp-2024-06-20

Reuters. (2024, June 10). Slovak public TV and radio workers go on strike against proposed
reform. Retrieved from https://www.reuters.com/world/europe/slovak-public-tv-radio-workers-go-
strike-against-proposed-reform-2024-06-10/

Reuters Institute for the Study of Journalism. University of Oxford. (2025, June 17). Digital News
Report 2025 - Slovakia (country page). Retrieved from
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2025/slovakia

Reuters Institute for the Study of Journalism. University of Oxford. (2024, June 17). Digital News
Report 2024 - Slovakia (country page). Retrieved from
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2024/slovakia

Reuters Institute for the Study of Journalism. University of Oxford. (2023, June 14). Digital News
Report 2023 - Slovakia (country page). Retrieved from
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023

Ringier Slovakia Media. (n.d.). About the company. Retrieved from https://www.ringier.sk/

SME. (2025, June 12). Rozhovory ZKH. G. Kajtarova: Mam len jednu koZu na tvari. To, Ze ostatni
kolegovia v Markize zostali, je tragédia. Retrieved from
https://www.youtube.com/watch?v=1dbgFsHALSQ

SME. (2025, March 25). Urad vlady chce dezinfowebom priklepnut desattisice eur. Z Ficovej
rezervy. Retrieved from https://www.sme.sk/domov/c/urad-vlady-chce-dezinfowebom-priklepnut-
desattisice-eur-z-ficovej-rezervy

Transparency International Slovensko. (2025, July 11). Ako verejnoprdvna STVR zavadza v
spravach koali¢nu bodku. Retrieved from https://transparency.sk/sk/ako-verejnopravna-stvr-
zavadza-v-spravach-koalicnu-bodku/

Transparency International Slovensko. (2019, December 17). Vlada pred volbami toci v Statnych
reklamach rekordné peniaze. Retrieved from
https://volby.transparency.sk/parlament2020/2019/12/17/vlada-pred-volbami-toci-v-statnych-
reklamach-rekordne-peniaze/

The Slovak Spectator. (2014). Pravda daily changes hands. Retrieved from
https://spectator.sme.sk/c/20059082/pravda-daily-changes-hands.html

WorldDAB. (2025, September 1). Slovakia — country profile (DAB+ coverage ~72per cent).
Retrieved from https://www.worlddab.org/countries/slovakia

Slovakia — EurOMo Country Report 2025 13
Godarsky, Mracka, 2025


https://rpms.sk/sites/default/files/2025-05/VS_2024.pdf
https://rpms.sk/sites/default/files/2025-03/Vyrocna_sprava_za_rok_2023.pdf
https://english.radio.cz/czech-media-entrepreneur-michal-voracek-buys-slovak-tv-station-ta3-8740291
https://english.radio.cz/czech-media-entrepreneur-michal-voracek-buys-slovak-tv-station-ta3-8740291
https://www.reuters.com/world/europe/slovak-parliament-approves-governments-contested-public-broadcaster-revamp-2024-06-20
https://www.reuters.com/world/europe/slovak-parliament-approves-governments-contested-public-broadcaster-revamp-2024-06-20
https://www.reuters.com/world/europe/slovak-public-tv-radio-workers-go-strike-against-proposed-reform-2024-06-10/
https://www.reuters.com/world/europe/slovak-public-tv-radio-workers-go-strike-against-proposed-reform-2024-06-10/
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2025/slovakia
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2024/slovakia
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023
https://www.ringier.sk/
https://www.youtube.com/watch?v=1dbqFsHALSQ
https://www.sme.sk/domov/c/urad-vlady-chce-dezinfowebom-priklepnut-desattisice-eur-z-ficovej-rezervy
https://www.sme.sk/domov/c/urad-vlady-chce-dezinfowebom-priklepnut-desattisice-eur-z-ficovej-rezervy
https://transparency.sk/sk/ako-verejnopravna-stvr-zavadza-v-spravach-koalicnu-bodku/
https://transparency.sk/sk/ako-verejnopravna-stvr-zavadza-v-spravach-koalicnu-bodku/
https://volby.transparency.sk/parlament2020/2019/12/17/vlada-pred-volbami-toci-v-statnych-reklamach-rekordne-peniaze/
https://volby.transparency.sk/parlament2020/2019/12/17/vlada-pred-volbami-toci-v-statnych-reklamach-rekordne-peniaze/
https://spectator.sme.sk/c/20059082/pravda-daily-changes-hands.html
https://www.worlddab.org/countries/slovakia

EUROMEDIA
| || OWNERSHIP Co-funded by
I MONITOR the European Union

The Euromedia Research Group

360-tka. (2025, September 6). Vinczeova, Kajtarova a Kovacic¢ o politike, politikoch a novinarcine.
Retrieved from https://360tka.sk/videos/vinczeova-kajtarova-a-kovacic-o-politike-politikoch-a-
novinarcine

360-tka. (2025, May 17). B. Zavodsky a M. Strizinec: Sme zvedavi na tych “viac pravd”, ktoré chce
vysielat novda $éfka STVR. Retrieved from https://360tka.sk/videos/Wg9cLsfKZ1LKB6j72Bf8

Slovakia — EurOMo Country Report 2025
Godarsky, Mracka, 2025

14


https://360tka.sk/videos/vinczeova-kajtarova-a-kovacic-o-politike-politikoch-a-novinarcine
https://360tka.sk/videos/vinczeova-kajtarova-a-kovacic-o-politike-politikoch-a-novinarcine
https://360tka.sk/videos/Wg9cLsfKZ1LKB6j72Bf8

